Det blev en kort visit i Wellington den har gangen, kanske blir nagra fler dagar pavag upp fran sydon igen, beror pa hur mycket tid jag har! Men det var tva riktigt trevliga dagar, plus kvallen nar vi anlande saklart. En och en halv dag med regn, och en dag med stralande solsken! Det var kul att ha sallskap med Michaela. Nar vi kom pa mandagskvallen sa checkade vi in pa hostelet innan vi gick ut och at middag, kikade runt lite i butiker (och blev sjukt shoppingsugna..) och sen gick vi tillbaka till hostelet och somnade tidigt. Jag var ratt utmattad efter att ha kort fran Rotorua (ca 60mil) till Wellington i ett strack. Pa tisdagen regnade det aterigen och vi spenderade dagen med att ga pa bio och se Les Miserable (riktigt bra men SA sorglig!), kika i butiker och handla pa supermarknaden sa vi kunde laga middag pa hostelet. Vi var inte lika trotta sa bestamde oss for att ga ut och se om vi kunde hitta ngn trevlig bar, och det gjorde vi! Hette ngt med techno.., men de spelade en massa gamla hits fran typ 70-80-talet, sa var riktigt chill! Pa onsdagen vaknade vi upp till stralande sol, sa tog en promenad langs med hamnen och kom till Te Papa, Nya Zeelands nationella museum. Det ar helt galet vilka saker som ar gratis har. Som till exempel museumet, en superstor byggnad som rymde allt fran deras djur och naturliv, historia och kultur. Var riktigt larorikt och intressant, men lite mycket att forsoka ta in pa en dag. Nar vi stod och tittade pa informationstavlan sa kom en guide fram till oss och berattade om vad som fanns pa varje vaning, och sist berattade han om var vi kunde lamna in vaskorna om vi inte ville slapa runt pa dem, och sa la han till "it's for free, this isn't Europe you know", haha sa klockrent for det stammer verkligen bra, hemma kanns det som att allt kostar extra. Pa onsdagskvallen motte jag upp Jess som jag traffade uppe i Tauranga nar hon och ett gang kompisar var pa semester dar. Var en riktigt trevlig kvall men avslutades tidigt eftersom hon hade uni dagen efter och mitt alarm ringde halv sex for att kunna ta farjan over till sydon.. spannande!
 

3 kommentarer

I

27 Mar 2013 07:31

Härligt att du har det så bra Johanna, som vanligt fina bilder härlig text nästa långresa jag gör då vill jag till Nya Zeeland. Jag och Victor har det bara bra, han jobbar mycket med att komma ifatt och även jag på mitt jobb :) kramar många och varma från mamma som saknar sin dotter otroligt mycket med glädjer mig åt att du nu får uppleva så mycket härligt :)

O

27 Mar 2013 07:35

Så härligt väder! Blir så sugen.. varje gång jag kikar in här haha. Kul att få lite uppdatering på skype igår! Kramar, fortsätt ha det bäst och följ magkänslan!

Cecilia

03 Apr 2013 09:02

Har inte läst på ett tag. Låter som du har det fortsatt riktigt bra!
Kram

Kommentera

Publiceras ej