Efter två intensiva dagar känner jag mig rätt nöjd med min och pappas instats med flytten. Första intrycket av Lomma är att det verkar vara en jättemysig liten stad/kommun men galet blåsigt! Hade i och för sig hört talas om det, framför allt att Malmö är riktigt blåsigt men då antog jag att Lomma också skulle vara det vilket stämde. Efter att pappa åkte hem mot Nykvarn nu ikväll och lämnade mig här i Lomma så har jag passat på att fortsätta packa upp lite mer (har dock en del kvar, framför allt kläder..), tagit en löprunda för att kika lite mer på campuset och sedan lagat min första middag här i lägenheten. Blev i och för sig bara en sallad men ändå, känns lite småvuxet haha. Har precis Skypat med mamma som är i Spanien och har det bra, men kul att få ge henne en liten guidad tur i min fina lilla etta även om det bara var genom kameran. Nu är jag helt slut och redo för sängen, är så himla taggad för första dagen i Alnarp imorgon och vill hinna vila upp mig inför den. Även fast det bara är upprop, guidad tur på universitetsområdet och på kvällen program-middag, men kommer säkert vara en hel del att ta in. God natt, får försöka uppdatera imorgon om hur första dagen gick (excited!!).

 

2 kommentarer

Cecilia

02 Sep 2013 20:46

Låter spännande och kul!

I

03 Sep 2013 00:31

Så fint du har fixat till det 😀

Kommentera

Publiceras ej