Tittade på filmen Never let me go nu ikväll, en film jag velat se ett bra tag och äntligen blev det av. Kan ju säga att det inte var någon glad filmstund direkt, även om jag personligen tyckte att filmen var bra så var den minst sagt sorglig. På ställen i filmen grät jag som ett barn.. om det berodde på att jag var i någon speciell sinnesstämning eller om den faktiskt är så sorglig återstår väl att se, beroende på vad andra upplever när de tittar på filmen. Men väldigt intressant handling, undrar om det här verkligen försigått i verkligheten, måste kolla upp! 

Kan ju berätta lite vad jag sysslat med idag i övrigt. Klassen gjorde en trip upp till Helsingborg för att titta på lite olika parker och naturområden, och sen vidare till Lars Vilks konstellation Nimis, riktigt intressant och härlig dag! Roligt att redan få komma iväg lite från skolans område och klassrummet. Var rätt slut när vi var tillbaka runt fyra men höll ut och stannade kvar med några i blomsterträdgården för att plugga latin-namn fram till 18 när det var grillning. Gratis är gott som man brukar säga haha. Mysigt också med grillandet, långbord dukade med ljus och en massa glada människor, härligt! Sen handla lite innan jag åkte hem och tittade på den här filmen efter en lång men intressant dag. Nu läsa lite bok innan efterlängtad sömn!

 

1 kommentarer

O

25 Sep 2013 09:50

Den filmen är så bra, men ack så sorglig!

Kommentera

Publiceras ej