Första "riktiga" skoldagen i Alnarp idag med en morgonföreläsning och sedan ett grupparbete som sträckte sig mellan 11 och 16:30, en riiiktigt lång dag med andra ord, men så inspirerande och rolig! Lyckades självklart komma tio minuter för sent till föreläsningen på morgonen men tror den var frivillig ändå så inte världens grej. Litet och trångt men mysig sal med fönster i taken som egentligen fungerar som ritrum. Efter att vi blivit indelade i grupper under den andra lektionen drog vi ut och satte oss i gräset resten av tiden innan det var dags att redovisa våra framtagna skisser på "ideal-samhället". Drog ut lite på tiden så en halv timme senare än planerat kunde klassen strömma ut till Småttingtältet där fika väntade innan det blev lite lekar. Cyklade hem med ett gäng som också bor i Lomma och sen dess har jag stökat lite här hemma, läst och så skypade jag precis med Elke från Tyskland som jag wwoofade med i Gisborne i Februari, SÅ kul att se och prata med henne igen, underbara kvinna! Nu är klockan halv tio och inser att jag kanske ska få i mig någon middag..?

 

2 kommentarer

Jannike

03 Sep 2013 23:21

Hej Johanna! Är det SLU du går på? Jag går ju också på SLU, fast i Skara. Hade du tänkt att gå på sittningar och sånt i framtiden? Jag hade kanske tänkt att åka ner på nån sittning i Alnarp och det skulle ju vara roligare om jag kände någon där... :) I alla fall så hoppas jag att du trivs på din nya skola och känner att du hamnat rätt :)

I

04 Sep 2013 00:22

Härligt att du verkar trivas :) 💗

Kommentera

Publiceras ej