Hej! Blev lite andra planer nar jag i lordags helt enkelt fick nog av agaren och min sakallade "vard".. jag och Michaela jobbade mellan nio pa morgonen till sex pa kvallen, forvantades fortfarande gora disken efter middagen och sen fick vi ett "tack" innan agaren gick och la sig. Jag kokade seriost av ilska efter den dagen och pa sondagsmorgonen berattade jag att jag kande mig utnyttjad, vilket hon inte alls forstod och sa att hon hade tankt ge oss 20 dollar for de extra timmarna, vilket hon aldrig gjorde sen. Nej fy, det ar inte ofta jag ogillar personer men det var verkligen en hemsk kvinna. Sa jag och Michaela tog vart pick och pack och bilade vidare ner till Wellington, Nya Zeelands huvudstad. Kom hit i mandags och hittills har vi haft regn tyvarr men gillar verkligen staden! Nu ar klockan strax efter atta pa morgonen och solen skiner ute (antligen!) sa vi ska dra ut och promenera runt i staden, besoka det nationella museumet och sa vidare. Kommer nog bli en fin dag <3 Imorgon tar jag farjan over till sydon och bilar ner till en liten stad ca 30 min nedanfor picton dar farjan lagger till. Dar blir det att jobba i ca 2 veckor for att fa ihop lite extraslantar. (Det kostar att ligga pa topp haha..). Just nu lutar det at att jobba pa en vingard eller musselfabrik, kan ju bli.. intressant. Onska mig lycka till sa hors vi snart! 

5 kommentarer

I

20 Mar 2013 08:27

Tycker du gjorde ett bra beslut Johanna, hon (ägaren) verkar inte var någon bra person tycker jag. Jag önskar dig lycka till på nästa ställe och var rädd om dig, många kramar från mamma

F

22 Mar 2013 18:52

Kom hem :(

O

27 Mar 2013 07:34

Mycket bra beslut! Skönt att komma därifrån!

Cecilia

03 Apr 2013 09:04

Bra du sa ifrån! Det finns så många trevliga människor, bättre lägga energi på dem! Kram

Cecilia

03 Apr 2013 09:09

Var det på horse trekking stället du "sa upp" dig?
Lät ju bra i början och såg fint ut...
Kramar

Kommentera

Publiceras ej