Nu ar det bara en vecka kvar innan det ar dags for mig att lamna Havelock North och dagen efter Nya Zealand. EN ENDA LITEN KORT VECKA! Ursakta min hysteri, men kan verkligen inte forsta hur tiden har kunnat springa ivag sahar.. Kanns fortfarande som att jag borde ha nagra manader kvar. Men, aven om det kanns absurt och nagot ledsamt att lamna det har fantastiska landet sa har jag fortfarande en hel del att se fram emot. Tre veckor pa Cook Islands Rarotonga till att borja med ar ju inte helt fel, och nu har jag antligen bokat upp mig pa en dykarkurs ocksa! Laser lite teori om kvallarna sa att jag slipper sitta i nagot klassrum nar jag kommer dit, nej nej, bara sol och bad och fyra dagar med dykning. Sweet! Sen blir det fem dagar i Sydney for att utforska staden som alla pratar sa gott om, ser verkligen fram emot det ocksa!

Naja, de senaste veckorna har flytit i en ratt stillsam gang.. Jag har jobbat bra mycket mer an vantat, vilket definitivt ar bra for kontot, och pa mina fa lediga dagar har jag varit ute pa en 2h promenad upp till TeMata Peak med hundarna, testat golf for forsta gangen och verkligen gillade det, haft trevliga middagar med dem jag lart kanna har och sett en hel del rugby mellan The All Blacks och Frankrike nere pa en av pubbarna. Det blev slutligen en liten tradition att varje lordag under dem tre veckorna turneringen pagick att se matcherna pa "the Loading Ramp" med familjen som jag bodde hos de forsta fyra veckorna. En av kvallarna stannade jag och sonen till familjen dar nar de andra gick hem och det slutade med en riktigt rolig utekvall nar puben mer blev som en nattklubb. Ratt gammal musik dock haha men jag kan dansa till det mesta sa gick alldeles utmarkt!

De flesta morgnar har jag sett helt otroliga soluppgangar pa vag till jobbet. Det gar en lang rakstracka ner mot havet, och vissa morgnar ar det sa vackert sa att jag nastan kan forsta varfor manniskor blir religiosa.. En sak kan jag definitivt konstatera nar det galler Nya Zeeland, och det ar att det ar ett av de vackraste landerna jag varit till.

2 kommentarer

Cecilia

01 Jul 2013 06:49

Tycker också du åkte nyss, men det ÄR ju faktiskt så att tiden går fort när man har roligt! Och vad mycket du har hunnit uppleva! Ha det så skönt på Cook Islands och i Sydney! Kram

Mamma

01 Jul 2013 23:25

Underbart att skypa med dig i kväll! Puss och kram ungen min :)

Kommentera

Publiceras ej