Tauranga är en lite större stad och det tog ett litet tag innan vi väl hittat det otroligt mysiga Guesthouset som vi bor på, men väl där hade vi ett jättegulligt rum på övervåningen där vi skulle sova två nätter. Vi var helt slut efter dagen, den långa bilfärden och utflykten till Cathedral Cove, så vi gick till ett Supermarket i närheten och handlade lite och så lagade vi mat hemma, blev supergott! Hehe okej.. jag kokade pasta och värnde en färdig, blandade ihop och tillsatte kyckling.. men ändå! ;) Dagen efter gick vi upp rätt tidigt och åt frukost på altanen med utsikt mot vattnet, och sen begav vi oss till Mt Maunganui och gick upp för det. J*vligt högt och brant ska jag säga, och det hade redan hunnit bli riktigt varmt! Men väl uppe var det SÅ värd det, världens utsikt över Tauranga och havet. Vi spenderade lite tid däruppe och bara insöp allt, helt underbart.. När vi kom ner igen käkade vi lite lunch innan vi begav oss till stranden. Har märkt att de har en tendens att tillsätta lite annorlunda saker i vanliga rätter.. Till lunch åt jag nämligen en panini med kyckling.. och tranbärssås! Haha så himla skumt, men fungerade oväntat bra ihop! På stranden råkade jag däcka medan Å tog en promenad i stan, så råkade bränna rumpan och ryggen ajaj.. Men himla skönt att bara ligga på stranden, älskart! Vi gick lite i stan sen och tog en glass, kan vara en av de godaste glassarna jag ätit! Ena kulan var passionfrukt och den andra jordgubb, lovely.. Var hemma och tog det lite lugnt ett tag innan vi äntligen orkade fixa iordning oss och gå ner till stan. Klockan hann bli efter nio så fick bli lite enklare barmat och en varsin öl innan vi återigen helt utmattade gick hem och sov. 
 

Svårt att visa exakt hur högt det var, men prickarna där nere på gångvägen är alltså människor. Såg ut som små flugor!

1 kommentarer

Ingela

24 Jan 2013 10:51

Vilken härlig utsikt! som jag brukar skriva vilka fina bilder roligt att följa dig! kram från mamma

Kommentera

Publiceras ej