Hej alla! Ville bara skriva och beratta att jag lever, har det faktiskt oforskamt bra for tillfallet! :) Tyvarr verkar inte den har datorn vilja sammarbeta med mig sa far vanta med att lagga ut bilder till nasta stalle vi bor pa. Vart flyg blev som sagt forsenat sa hade bara en natt i Auckland istallet for tva. Det hade i och for sig inte varit varldens grej eftersom att vi inte vill slosa bort allt for mycket tid i storsdaden, men nu skulle vi ju faktiskt ocksa hinna skaffa en bil! Efter en helt underbar natt med somn (antligen! Sov typ lika mycket pa tre dygn som jag vanligtvis gor pa ett!) pa hotellet i Auckland sa gav vi oss ut och letade efter bil. Gick mellan olika hostels och kollade bland alla annonser som blivit inlamnade dar men alla som verkade vara nagot att ha var redan salda.. Men till slut fick vi napp pa ett hostel, sa en kille kom dit och sa fick vi folja med och provkora bilen. Alltsa, det ar ju kanske inte varldens grymmaste bil om jag sager sa, men den fyller sin funktion - den gar frammat! (Och kommer forhoppningsvis fortsatta gora det..). Kostade strax under 10000 sa kanns helt okej, dem flesta andra lag pa betydligt mer an sa. Hann med lite sightseeing ocska under dagen, far visa bilder och beratta sen, och pa kvallen sa bilade vi vidare till Coromandel Town. Vi hade missuppfattat avstandet lite sa var inte framme forran runt midnatt! Haha hade tydligen fel nummer till receptionen men dem hade tejpat upp ett kuvert med var rumsnyckel sa fick i alla fall komma in rummet, skont!
 
Haha juste, inte nog med att vart flyg blev 24 timmar forsenat i London, nar vi val kom fram till Auckland (ANTLIGEN) sa var vart bagage borta! Sa sjukt typiskt haha, aldrig varit med om nagon liknande resa! Men fick tillbaka det dagen darpa sa det var skont, och tur nog sa hade A varit smart nog att packa lite klader i handbagaget sa vi klarade oss anda helt okej, forutom att vi inte hade nagon solkram sa jag lyckades branna mig lite pa nassan men ingen katastrof. Idag bilade vi fran Coromandel Town over berget till den ostra sidan och hittade varldens finaste strand, ascozy med underbar vid sand! Legat och slappat dar under dagen innan vi akte tillbaka och tog en liten promenad upp till en utkikspunkt over Coromandel. Har sett otroligt vackra utsikter idag, helt underbart! Men nu ska jag hoppa in i duschen (har sand overallt!) och sen ska vi ata middag, har inte ens hunnit ata en riktig middag sen vi kom hit, ska bli nice att ga pa restaurang. Imorgon aker vi vidare, hoppas vi har internet pa rummet da sa kan jag lagga upp bilder fran A's dator. Krams!

8 kommentarer

nixipix

19 Jan 2013 10:52

Wii, härligt att ni är framme och har det bra gumman! Ta hand om dig och ha the best time, tänker på dig :) love uuuu

F

19 Jan 2013 11:05

vad skönt at ni äntligen har kommit fram och att ni har det bra! puss

O

19 Jan 2013 14:16

Härligt med update! Så glad att ni har det så bra! Så impad också att ni skaffat bil och bilar runt, vilken resa! Wiih ser fram emot att läsa mer! <3

saraaaaa

19 Jan 2013 17:56

Heeeej! wiii va kul att ni har det bra och att ni lever :) jag har kollat in här varenda dag hehe. Idag är det -20 här hemma så du åkte härifrån med perfekt tajming ;) Ha det så himla braaa!!! PUSS <3

Ingela

20 Jan 2013 08:57

Hej Johanna härligt att höra att ni har det bra även om det var lite struligt och stökig början på er resa. Jag var glad att ni åkte på måndagen på tisdag kom det rätt mycket med snö, det blev kallt och halt. Det har varit kallt här i några dagar i går när jag åkte skidor på Måsnaren så var det runt -18 men sol ett helt underbart vinterlandskap med frost på träden. Men jag skulle lätt byta med dig i alla fall :) Du och Åsa är så duktiga tycker jag, bara detta att ni letar, hittar och köper en bil och sedan kuskar ni vidare ... imponerande, hur känns det att köra på "fel" sida? jag längtar efter dig men hoppas du har det bra och jag önskar dig en fortsatt underbar resa många kramar din mamma Älskar dig <3

Lise Dahlin

20 Jan 2013 11:24

Vad roligt att ni är framme! Känner ett litet sting av avundsjuka :)
Hälsa Åsa! Hoppas ni får det toppen! :) /Lise

CW

20 Jan 2013 13:54

Kul att läsa om dina äventyr, blir spännande att följa! Bra jobbat att lyckas köpa bil så snabbt o lätt. Ha det så bra!

F

20 Jan 2013 20:20

JAG VILL HA UPPDATERING!!!! :D WIII

Kommentera

Publiceras ej