Tårtan som jag gjorde till O´s 22 årsdag var otroligt enkel, men ibland är finns det ju inget godare än en klassisk somrig jordgubbstårta! Jag bakade en sockerkaka som jag delade i två och emellan hade jag vaniljkräm, jordgubbar och hackad daim, täckte det övre lagret med ett lager grädde och som topping mer jordgubbar och hackad daim. Inspirationen med daimen fick jag från min moster som gjorde en tårta (kan det ha varit förra sommaren..?) med det och jag tyckte att det var så otroligt gott! Kan inte komma ihåg om det var en klassisk gräddtårta eller mer glass-stuket men underbart var det i alla fall!

2 kommentarer

O

14 Aug 2013 11:24

Så himla goooooooood!

Mona moster

14 Aug 2013 13:05

Så kul att "gammmostra" kan inspirera dig Johanna. Tårtan såg ju helt magisk ut och den var nog lika god också. / Mona

Kommentera

Publiceras ej