Nu har jag varit hemma i Nykvarn ett par timmar, och har väl kanske hunnit med en femtedel av allt jag hade tänkt mig. Just nu sitter jag och väntar på att nagellacket ska torka, ikväll blir det utgång med bästa tjejgänget och då vill man ju vara lite extra fin såklart. Imorse gick jag upp runt åtta, mamma hade redan åkt till jobbet och B slamrade ute i köket med frukosten. Själv gick jag ner till stallet för att ge hästarna frukost och sedan släpptes dem ut till gräset. Åt frukost och sedan gjorde jag resten av stallsysslorna innan jag tog ut Mylady på skogsritt. Hittar ju överhuvudtaget inte däromkring med träffade på en kvinna som var ute med sin häst och hon berättade vart jag kunde rida. Var ute strax över en timme och efter några galoppvarv på ängen kände vi oss rätt nöjda. Igår tränade jag dressyr på ridbanan och gick mycket bättre den här gången! Kände mig så otroligt glad och nöjd efteråt, tänkte på alla småsaker som jag fick tips på förra gången, framför allt sitsen, och den här gången fungerade det mycket bättre mellan mig och Mylady, vilken duktig häst alltså! Fick även testköra B's "glidarhoj", tala om skillnad mot min på 250 kubik och denna på 1400! Får ju tyvärr inte köra den ute på vägarna förrän nästa år då.. Nej nu måste jag sätta fart, ska förbereda lite mer inför pappas födelsedagsmiddag imorgon, sen fixa mig och packa iordning allt innan jag och S tar bilen upp till C's lägenhet där vi alla ska fixa mat och föra innan det blir utgång. Sover över där och sen imorgon ska jag träffa mormor på en fika eller lunch, vad jag längtar! Hoppas ni alla också får en riktigt bra helg.

 

2 kommentarer

I

23 Aug 2013 18:17

Det händer mycket i ditt liv 😀

Cecilia

25 Aug 2013 15:41

Verkligen fullt upp du har! Men det är kul!

Kommentera

Publiceras ej