Nu har jag henne äntligen här, min fina O! Efter att ha blivit försenad i tre timmar tack vare tåget från Göteborg så kunde jag hämta upp henne vid Södertälje Syd strax efter halv ett på natten. Gav henne en stor välkomst- och grattiskram, trots att hennes födelsedag officiellt var över för en halvtimme sedan. Tårtan som jag bakat fick vänta tills dagen efter helt enkelt. Åkte hem och såg till att hon fick något i magen innan vi pratade tills vi inte orkade hålla ögonen öppna längre. Idag åt vi en låång frukost efter en låång sovmorgon, helt underbart med lite extra sömn. Sen drog vi på oss varsin hjälm och tog en tur på mc:n till Taxinge Slott och kikade runt där lite innan vi påvägen tillbaka stannade vid en loppis vid Snedbro Gård. Är så himla glad att vi gjorde det, inte bara för att det var så mysigt att går runt och kika i alla stugor med sina små fynd, utan även för att jag tror att jag kan ha hittat den perfekta kontorsstolen! Okej, förstår att det kanske låter lite småskumt men när jag jobbade på Cape Kidnappers så hade de världens finaste (enligt mig) kontorsstolar till skrivborden i rummen och jag har velat hitta något liknande sen dess att ha till mitt skrivbord nu när jag börjar studera. Jag får definitivt visa senare om jag nu åker dit och köper den nästa helg.

Hur som helst, efter marknaden åkte vi hem igen och tog en liten försenad födelsedagsfika på altanen. O fick en liten symbolisk present i form av ett halsband som jag hittade på en vintage-marknad jag var på i Sydney. Satt där och njöt i några timmar av både sol och regn, bokstavligt talat. Nu under kvällen har vi lagat asien-inspirerad middag och tittat på Ego, en svensk film som jag velat se sen i vintras och den var verkligen hur gullig som helst. Men nu är det nog dags att sova, imorgon är det hennes sista dag här och den vill jag inte sova bort!

2 kommentarer

O

12 Aug 2013 00:52

Puss! Natti fining <3

Cecilia

12 Aug 2013 05:15

Bra att hon kom fram till slut och att du kunde hämta! Förstår att ni hade mycket att prata om. Spännande med MC-tur och hoppas du blir nöjd med kontorsstolen. Kramar till er båda!

Kommentera

Publiceras ej