Hej allesammans! Jag lever fortfarande bara sa ni vet :). Har tyvarr inte haft tillgang till nagon dator med internet pa ett tag, men sa ar det ju nar man reser runt, tror att ni kanske vant er vid denna oregelbundna uppdatering vid det har laget..? Efter nagra harliga dagar i Wellington tog jag farjan over till Picton, en liten hamnstad pa sydon. Det forsta som slog mig var att det var varmare dar an i Wellington (med oknamnet Windy Wellington). Stannade bara dar for en lunch och sen bilade jag direkt ner till Blenheim dar jag checkade in pa ett halvtaskigt hostel.. Jattetrevliga agare fran Korea som forsokte vara sa hjalpsamma som mojligt, men standarden pa hostelet var ratt lag om jag sager sa. Men var helt overtygad om att jag skulle ha jobb pa direkten sa betalade for en vecka direkt.. men sa var det ju inte riktigt. Pa lordagen jobbade jag ca fyra timmar med druvplockning innan vi hade gatt igenom hela omradet sa alla fick ga hem (alltsa inte speciellt mycket pengar..) Sen gick dagarna utan ngt mer jobb, sa jag blev ratt rastlos och sysselsatte mig sa gott det gick i den lilla staden. Sa tacksam for min bil eftersom jag kunde aka till fina stallen en bit utanfor, bland annat White Bay dar det var en harlig sandstrand och  klippor som jag passade pa att fota lite. Gjorde en hel del sma 2-timmarsvandringar runt omkring, effektfulla miljoer minst sagt. Blir sa overvaldigad ibland av hur vacker naturen kan vara! Jobbade annu en dag i slutet av min vecka, denna dag 9,5 timmar med 30 min rast istallet, nagot ojamnt fordelade arbetsdagar haha. Aven denna dag druvplockning vilket inte var sa fysiskt jobbigt men otroligt langtrakigt och varmt mitt pa dagen. Plocksasongen holl pa att dra igang men jag hade tappat intresset for Blenheim och hittade istallet en wwoofing plats i Marlborough sounds pa ett vandrarhem langs med Queen Charlotte track som bara kan nas via bat eller genom att vandra langs med leden. Det som gjorde hela veckan minnesvard var alla otroliga miljoer, men framfor allt manniskorna som bodde pa mitt hostel. Sa himla harliga, kommer verkligen sakna! Hangde framfor allt med ett gang tyska tjejer, en fransk kille och en annan kille fran Japan. Underbara. En kvall gjorde Naru sushi till oss alla, HEAVEN sager jag bara. Basta kvallen var nar vi alla korde drinklekar och avslutade natten pa stans enda nattklubb.

Uppe med tuppen for att ta farjan over med bilen till south island!

3 kommentarer

I

08 Apr 2013 07:35

Härligt att kunna läsa om din resa igen :) och som vanligt vilka fantastiska bilder, du är en duktig fotograf tycker jag :)ser fram emot att skypa med dig i kväll (min måndagskväll) din tisdagmorgon :) masssor av kramar från mig till dig <3

Birgitta Andersson

15 Apr 2013 18:29

Hej Johanna, horde att du var ute på en haftig resa. Helt ratt tankt att gora som du , kommer att titta och lasa. Man kanske kan gora nagot liknande fast att, man ar aldre. Kramar på dig från dagisfroken på regnbagen // Birgitta

Svar: Vad roligt at du hittat till min blogg, du ar valkommen att lasa och folja mitt lilla aventyr! :) Det ar absolut aldrig forsent att resa om man vill, traffar manniskor fran hela varlden har och i alla tankbara aldrar, sa ingenting ar ratt eller fel. Kram!
Hidden.Face

Cecilia

15 Apr 2013 19:08

Och jag har inte läst på ett tag märker jag!
Det är kul att följa dig på dina äventyr, så roligt att träffa så otroligt trevliga människor! Det ger så mycket!
Och vilken fantastisk natur ja!
Kram

Kommentera

Publiceras ej