Var tvungen att foreviga min sista dag av appelplockning i Motueka. Tre veckor flog forbi, men utan dem tva harliga traktorkillarna hade det nog kannts langre, deras positiva attityd hjalpte definitivt till att halla mitt humor uppe nar appelvaskan verkade vaga 100 kg.. De kallade mig Jo dar, men en dag rakade den ena killen lagga till ett e pa slutet.. Jag kan forsta Jo for Johanna men Joe?! Blev ett litet internskamt och som en sista halsning fick jag saklart heta Joe pa min allra sista lada. Det jag saknar allra mest med jobbet ar att kunna ata alla perfekta applen direkt fran tradet.. sa otroligt jucy! Inget apple har riktigt smakat lika bra sen dess..

2 kommentarer

I

24 May 2013 07:18

Man blir sugen att ta sig ett äpple :) härligt med glada och positiva människor, det gör att det mesta går så mycket lättare. Kramar från mamma

Cecilia

26 Jun 2013 13:59

Trevligt med trevliga människor! Tänk om fler kunde vara såna runt om i världen... Gott med färska äpplen.

Kommentera

Publiceras ej