Hej allesammans! Jag lever fortfarande haha, ibland blir det tyvarr lite hopp mellan uppdateringarna nar jag ar ute och reser mellan mina lite "fastare" wwoofingstallen. Har snart varit i Rotorua och jobbat som turguide pa ridturer i en vecka nu, och innan det sa hann jag med lite aventyr under en vecka i Napier dar jag inte jobabde utan bodde pa hostel och agnade mig at diverse turistiga grejer..

Fraga mig inte ens.. (Om ni bortser fran de tva killarna som insisterade pa att fa vara med pa kort sa ser ni en fin fontan i bakgrunden haha..)

Smakade massa roliga fudge i sotaste "gotte-butiken"
Besokte Birdwoods Gallery, sag en massa fantastisk konst, avnjot nagra underbara timmar pa terrassen med en god bok och godaste sconesen serverade exakt i min smak (sadar typiskt romantiskt engelskt, alskar!), traffade konstnaren som ager galleriet (sjukt inspirerande kvinna, en lang historia men en verklig role model sager jag bara) och vips fick jag ett erbjudande om att vakta deras hus nar hon och maken aker till Afrika for att handla hem konst.. Intressant!! Far se lite hur det blir, men skulle vara riktigt trevligt, 
Bytte hostel efter tva dagar eftersom jag inte trivdes, och kom till ett riktigt mysigt och vanligt stalle. Traffade en massa underbara manniskor! Bland annat svenska L, som jag gjorde en hel del utflykter med och sen reste vi upp till Taupo tillsammans innan vi stack at olika hall. Kommer forhoppningsvis mota upp igen senare!
Var pa New Zealand National Aquarium och sag minipingviner och simmade med hajar. Adrenalin sager jag bara!
Gjorde en dagsutflykt till Cape Kidnappers, skulle ha varit en vadnring pa fem timmar men slutade med att vi fick skjuts av tva gubbar pa deras fyrhjulingar, bade dit och hem haha, riktigt kul! Vi gick anda i nastan tva timmar..
Och avslutade med ett litet skydive i Taupo. En av de grymmaste sakerna jag gjort, men var over alldeles for fort! Skulle nastan behova hoppa igen tror jag for att riktigt hinna uppskatta det..

6 kommentarer

O

07 Mar 2013 15:13

Fantastiskt J! Vakta hus, skydiving, underbar liten godisbutik, trevliga människor & ja.. det låter amazing! Ha det fortsatt bäst! Kramar! Kanske dags för skype snart! ;) <3

I

08 Mar 2013 08:18

Vilka fina bilder fortsätt fota och lägga ut så snart du kan härligt att följa dina äventyr. Puss och kram från mamma

Cisi

08 Mar 2013 10:31

Shiiiz du ser verkligen ut att ha det sjukt bra! Galna saker gör du men det är så det ska vara!! Och du är bruuuuuuun!!! avis! skypedate? snälla! men snällaaa rååå <3

Svar: Haha söööt, vår skypedate var sjukt uppskattad ska du veta, tack <3
Hidden.Face

Cecilia

09 Mar 2013 07:33

Låter som du fortsätter ha det jättehärligt!
Hur är jobbet som turguide då?
Ha det så bra!
Kramar
Cecilia

g

09 Mar 2013 19:25

Du verkar ha det helt underbart! Så roligt att se :) Sköt om dig!

g

09 Mar 2013 19:27

Du verkar ha det helt underbart! Så roligt att se :) Sköt om dig!

Kommentera

Publiceras ej