Har ar nagra bilder fran mitt dagliga jobb har i Rotorua, att leda ridturer genom skogar och farmlandskap med otrolig utsikt. Jag gillar verkligen manga delar av det har jobbet men det ar definitivt ingen dans pa rosor.. Ibland blir det langa dagar om vi har sa pass manga bokningar att vi far jobba dubbla skift, men de flesta dagar trivs jag verkligen bra! Ibland ar det tvartom, som idag till exempel sa hade vi inga bokningar sa da flyttade vi mobler har i huset och pa eftermiddagen akte vi och gav gardens 14 hastar mat. En ratt skon dag! Det wwoofar en annan tjej har fran Tyskland och vi kommer bra overrens, har gjort lite utflytker in till stan och vart ute pa sjon med kajakerna. Lovar att visa lite mer bilder pa omgivningen har och vad jag har sysslat med de senaste elva dagarna sen jag kom hit. Nu ar det drygt en vecka kvar av min vistelse har, sen bar det av mot Wellington, wiho!


Uppe pa hogre hojder, med utsikt mot Lake Tarawera och Mt Tarawera, som ar en aktiv vulkan. (Hade senast utbrott 1886 (haha ni ser, jag har samlat pa mig lite guide-info..) Jag ville ga upp for den men den ar tydligen privatagd sa det ar forbjudet.. Helt sjukt enligt mig men men!

3 kommentarer

I

14 Mar 2013 08:34

Fina bilder, vilka fina miljöer, kan tänka mig att det är härligt att rida där. Tur att du vet vad det innebär att ta hand om hästar och allt som hör till. Verkar spännande med att leda turer. Ha det bäst Johanna,saknar dig, kramar och pussar från mamma

Cecilia

16 Mar 2013 06:46

Härlig ridväg!
Kram

O

18 Mar 2013 00:29

Ser fantastiskt ut!

Kommentera

Publiceras ej