Efter min och Clemens lilla road trip sa hade jag ungefar fem dagar innan det var dags att ta farjan over till nordon igen. Efter att ha sagt hejda till min reskompis bilade jag upp till Kaikoura. Jag funderade pa att simma med delfiner dar, men for att vara arlig sa kandes det inte superlockande att bada i havet, bara nagra veckor innan vintern officiellt borjar har. Plus att jag tyvarr for tillfallet hade en sjukt irriterande forkylning som vagrade ga over.. Men spenderade en natt sjalv dar pa ett trevligt hostel, under kvallen satt jag och laste framfor en av de oppna brasorna med sallskap av en trevlig italienare. Det var inte direkt vader for att vara ute, dimman lag tjock sa man knappt sag fem meter framfor sig.

Dagen efter vaknade jag upp till sol igen och tog en promenad for att se hur den otroligt lilla staden sag ut. Tog kanske en timme innan jag sett allt, och varit inne i de flesta affarer haha. Lamnade in min bil for besiktning och medan sa tog jag en lang harlig fika med min bok som sallskap, och efter det vandrade jag ner till stranden och lag dar och njot i solen nagon timme. Nar bilen var fardig (den gick igenom besiktningen - enorm lattnad!) sa borjade jag bila upp mot Blenheim. Jag vet inte om ni kommer ihag men Blenheim var det forsta stallet jag var pa direkt nar jag kom ner till sydon. Jobbade med vindruvsplockning i ett par dagar, men spenderade en vecka totalt dar. Pa vagen stannade jag vid ett vattenfall, och langs med promenaden upp sa var det sma salungar som lekte i an ner mot havet, SA SOTA!! Har en video nar de plaskar och leker runt, sjukt gulligt. Nar jag kom upp till sjalva vattenfallen sa var det fullt av dem i vattnet, var bara ett enda virrvarr av sma salungar som simmade runt haha. Tyvarr valdigt svara att fota eftersom de aldrig var stilla.. Nere vid havet var det istallet fullt av alla stora vuxna salar, antagligen for lata for att ta sig uppfor strommen. 

Sen fortsatte jag mot Blenheim, tanken var att jag skulle mote upp Trev dar, killen som jag.. jaa. jag vet inte vad vi ska kalla det men alla kallade honom for min pojkvan och mig for hans flickvan. Och ja, med tanke pa att vi bodde tillsammans, lagade mat och umgicks konstant sa antar jag att man kunde saga att vi var tillsammans, om det inte vore for att det bara var for tre veckor innan jag lamnade Motueka.. Kanske "holiday boyfriend" haha..? Aja, hur som helst, sa efter kanske en halvtimme sa ringer han upp mig men efter nagra sekunder tappar jag mottagningen tack vare bergen. Blir bombarderad av sms dar han skriver att han precis kort forbi mig, att han glomde skriva tidigare att han skulle komma till Kaikoura istallet for att jag skulle kora till Blenheim och ja.. Tydligen hade han bilen full med liftare och nagra fran Motueka som han lovat kora till Kaikoura, sa jag bestamde mig for att vanda om och mota upp dem dar istallet. 

Sa spenderade de sista dagarna pa sydon med Trev. Efter en natt och dag i Kaikoura sa bilade vi upp till Blenheim och stannade dar nagra dagar innan det var dags for mig att dra vidare. Hade det valdigt bra, lata dagar pa cafe'n nar vadret inte var det basta, kajaking langs an bakom hostelet och sa vin och goda middagar (han var riktigt bra pa att laga mat..yum). Sista kvallen kom aven Lily, en fransk tjej jag umgicks mycket med i Motueka och vi tre hade en rolig kvall tillsammans. Sog att saga hejda till dem bada for andra gangen, men man vet aldrig, kanske ses vi igen nagon stans i varlden. Pa grund av somnbrist och en liten fin bakfylla sa sov jag hela batresan till nordon, och sen bilade jag direkt upp till Havelock North pa ostkusten dar jag skulle vakta huset!


Trev tyckte tydligen om att fota mig haha.. Fotot ovanfor ar fran eftermiddagen i Kaikoura, antagligen en av mina absoluta hojdpunkter under resan. Jag, Trev och tva tjejer vandrade upp pa berget i ena anden av staden och bara lag i graset och njot av solen och ljudet fran havet.. Kommer verkligen ihag kanslan av lycka just da!

1 kommentarer

Cecilia

25 Jun 2013 05:24

Så härliga bilder, naturen verkar ju helt underbar. Och alla trevliga människor du träffar!

Kommentera

Publiceras ej