Okej, nu har det gatt ett tag sedan jag borjade resa sjalv, och jag har verkligen insett att har behover man aldrig vara ofrivilligt ensam (okej nu ar jag i och for sig en person som vill ha mycket egentid men skont att veta att det ar pa mina villkor!). Sa manga trevliga, roliga och intressanta manniskor som jag traffat den senaste tiden, det ar knappt klokt. Marktes redan forsta dagen, nar jag checkade in pa mitt forsta hostel vid Mount Mounganui. Fick sista sangen i ett 6-baddsrum dar det bara bodde tjejer. Tog ca en och en halv timme innan jag ens kunde ga ner och ta en dusch eftersom jag och nagra tjejer i rummet borjade prata sa mycket. Far verkligen otroligt bra restips hela tiden! Efter duschen (som va over forvantan frasch) tog jag en promenad till ett Supermarket som lag ca 30min darifran. Skont med liten promenad och tid att tanka, jaha vad var planen nu liksom? Lanade datorn och hittade en wwoof-host som ocksa fanns i Tauranga, som behovde nagon ASAP, sa ringde och sa bestamdes det att jag skulle komma dit redan dagen efter. I det gemensamma koket och uteplatsen holl alla pa att laga middag sa gick ut dit for att kolla laget, slutade med att jag hade manga intressanta samtal med dem andra gasterna, traffade en tjejgang frna Wellington som var pa semester, blev bjuden pa vin av en kille som varit ute och rest i varlden nonstop de senaste fyra aren och tillslut gick jag och tva tjejer ut pa en nattklubb och dansade. Blev en ovantad och riktigt rolig kvall! Dagen efter checkade jag ut vid tio och la mig pa stranden (som ar grym i Tauranga!) och lag dar nagra timmar innan magen sa att det var dags for lunch. Nar jag sen langs med stranden igen kom Jess fran kvallen innan springandes efter mig, rolig overraskning! Sa slutade med att jag spenderade sista timmarna med henne och de andra tjejerna, plus fler fran hostelet. En kille fran USA spelade pa sin gitarr och sjong.. var ju en ratt skon stamning minst sagt! Kommer ihag att jag lag och blundade och lyssnade pa musiken och pratet och tankte att den har resan kan ju inte bli annat an grym.. Byttes lite nummer innan jag akte hem till familjen dar jag skulle wwoofa, kommer forhoppningsvis traffa tjejerna igen nar jag ar nere i Wellington!

2 kommentarer

O

09 Feb 2013 09:44

Härlig start på din resa-själv-upplevelse! Kan ju inte bli bättre! Låter amazing, såklart! ;)

CW

09 Feb 2013 15:56

Låter jättekul! Härligt att det är så lätt att få kontakt med folk! Kul att träffa folk från hela världen! Kram Cecilia

Kommentera

Publiceras ej