Pa vattentaxin tillbaka  fran wwoofingstalle till Picton traffade jag en fransk tjej som ocksa jobbat pa ett boende en bit bort langs leden, sa slutade med att vi kakade lunch tillsammans i Picton innan vi akte vidare till Nelson tillsammans och hangde dar i nagra dagar. Tyvarr var jag dunderforkyld, antaligen efter min blota vandring, sa var inte varldens roligaste sallskap kan jag tanka mig. Men Nelson ar en helt underbar stad, alskar! Omradet ar kannt for sin kreativitet sa finnas manga konsgallerior, besokte en del plus tva museum, Nelsons stora harliga park och pa lordagen besokte vi den stora marknaden. Det samsta med mina dagar i Nelson var att jag sov pa ett billigt hostel som lag ovanfor en nattklubb, vilket i normala fall hade varit jattebekvamt och passande, men nu eftersom jag var sjuk sa var det inte alltfor kul att forsoka sova medan basen vibrerade genom golvet till tre pa morgonen.. Det basta med vistelsen var latt att dem hade ett svenskt bageri dar, kanelbullar - vilken lycka!! Plus den sjukt charmiga baren/ restaurangen som jag och Agathe hittade pa en bakgata. Spenderade en dag pa stranden innan jag bilade vidare mot Motueka dar jag horde att de letade efter appelplockare..

1 kommentarer

I

28 Apr 2013 11:01

Så underbart att få Skypa med dig nu på min söndagsmorgon så glag så glad ...och blivit lite mer uppdaterad :) underbara ungen min :)du är alltid i mina tankar puss och kram från mamma

Kommentera

Publiceras ej