Sen jag kom hit till Havelock North har det gatt fyra veckor.. EN MANAD!! Alltsa herre.gud.vad.fort.tiden.gar.. Helt galet. Nar jag kom till Louise, som ager konstgalleriet dar jag motte henne, och hennes man Bruce sa fick jag middag. Medan berattade dem att jag tyvarr inte kunde bo i deras hus medan dem var borta.. (VA?!), blev lite smatt orolig forst eftersom jag tagit mig anda fran sydon. Men Louise hade ordnat allt sa att jag kunde bo hos hennes van Sarah istallet medan dem var borta, och nar dem kom hem igen sa kunde jag bo tillsammans med dem igen. Anlednignen var att Bruce bror med familj flyttat hit fran Australien for nagra manader sen och inte hittat nagot hus, sa de har bott i en litet rum hos deras foraldrar sen dess och behovde fa lite andningsrum genom att fa lana Louise hus. Ganska forstaeligt. Tur som ar sa har det fungerat hur bra som helst att bo har! Gillar verkligen Sarah och de tva av hennes barn jag traffat.
 
Dem tva forsta veckorna sokte jag en del jobb och om dagarna sa hjalpte jag henne i tradgarden och i huset med olika saker. Riktigt harligt att spendera sa mycket tid utomhus! Plus att jag varje dag varit ute och promenerat Louise tva hundar, Black Dog och Archy, hur sota som helst gud vad jag vill ha en hund! Louise dotter som ar i Frankrike for tillfallet har en hast sa har varit ute och ridit honom en del ocksa. Red ut med en tjej som ocksa har sin hast dar och vi rejsade uppfor bergskullen med tva superexalterade hastar haha, so much fun!

Efter tva veckor fick jag jobb pa ett femstjarnigt golfresort, Cape Kidnappers, som hushallerska. Forstar inte riktigt hur jag kunde fa jobbet med tanke pa att jag inte direkt har erfarenhet av att jobba med stadning men jag ar glad och nojd! Sa har jobbat dar i tva veckor nu och gillar det verkligen. Jag dor for rummen, nastan sa jag vill ha mitt badrum, sovrum och walk-in-closet exakt sa.. Och dem jag jobbar med ar trevliga sa det flyter pa ratt bra. Nu har jag exakt tre veckor kvar innan det ar dags att ta bussen upp till Auckland och sen flyger jag till Cook Islands for tre veckors sol och bad, wihoo! Men nu maste jag satta igang att packa innan jag aker till jobbet, for sen flyttar jag over till Louise!

 
 

2 kommentarer

I

18 Jun 2013 16:40

Oj vilket fint hotell, förstår att du verkligen trivs i den miljön. Härligt att du även nu kunnat rida lite + att du haft en häst kompis :) Härligt att höra att du har det bra och trivs. Hoppas du kommer att trivas bra hos Louise och hennes man med. Jättefina hundar! puss och kram från mamma

Cecilia

25 Jun 2013 05:12

Hej Johanna! Har ju inte läst här på jättelänge. Så roligt att läsa igen, verkar som du har det fortsatt bra!
Jag längtar också efter hund, har "beställt" en varghund till 1/4 2015, första dagen vi bor i Sverige igen! På skoj....
Ha det fortsatt bra! Kram Cecilia
Kom gärna och hälsa på i Moskva när du är hemma igen!

Kommentera

Publiceras ej