Okej min sista vecka har flygit forbi har och imorgon tar jag alltsa bussen upp till Auckland. Jobbade min sista dag idag och lamnade in min uniform och sa hejda till stadarkompisarna. Gjort mig av med bilen sa nu slipper jag det bekymret, aven om jag inte fick sa mycket som jag hoppats for den tack vare en kopare som drog sig ur sista sekund efter att ha gett mig deposition och allt sa fick bli en panikforsaljning.. Men men, sant man far rakna med antar jag! Under kvallen besokte jag Sarah med familj dar jag bodde de forsta veckorna har i Havelock North, at middag med dem och sa hejda.. Forhoppningsvis inte sista gangen jag ser dem. Sen hem till min nuvarande "familj" och druckit te och atit glass framfor film. Nu ar det snart laggdags, imorgon blir det packning och sen hejda. Fy vad jag ogillar hejda-biten med att resa. Men man vet aldrig, forhoppningsvis ses vi igen! 

Det som ligger framfor mig nu ar alltsa en natt i Auckland och dagen efter gar mitt plan 19:00 till Rarotonga, Cook Islands. En veckas sol och bad (om vadret forhoppningsvis tillater) och sedan dykarkurs i 4 dagar. Sedan mer sol och bad och kanske nagra dykutflykter om planboken och vadret tillater. Wiho, sa exalterad! Flyger efter tre veckor tillbaka till Auckland och dagen efter vidare till Sydney dar jag kommer spendera fem dagar. Och sen, gott folk, ar det dags for lilla mig att landa i Sverige igen. Ser sa fram emot att traffa alla igen! <3

Testade golf for forsta gangen. Valdigt vindigt och kallt efter flera dagar med stralande sol (saklart) men maste saga att det var riktigt roligt att spela faktiskt, hade inte forvantat mig sa mycket. Om jag inte varit anstalld och fatt lana klubbor och spela pa banan gratis hade denna lilla dag kostat ca 4000 SEK.. Top 33 av varldens alla golfbanor, inte helt fel!
Det heter tydligen inte "Chips", utan "Chippies" enligt Nya Zeelandare.. Nagon hort talas om det forut?

2 kommentarer

I

08 Jul 2013 08:59

Du är så välkommen hem, längtar så efter att få krama om dig. Förstår att det är en jobbig bit detta med att säga hej då för som du skriver man vet aldrig ... Roligt att du fick prova på att spela golf (har inte själv gjort det) men kanske någon gång att även jag ska prova på :) Tråkigt med att köparen drog sig ur men du fick den ändå såld och du har ju haft glädje av den under din resa på NZ. Hoppas du får en härlig semester nu när du åker vicare till Rarotonga och Cook Island. Kanske du och pappa senare kan dyka tillsammans. Ha det så bra nu Johanna så ses vi snart. Längtar :)

Cecilia

05 Aug 2013 05:20

Har inte läst på länge men ser att du ändå bara hunnit skriva en gång under den tiden! Golf är kul för det mesta! Det är roligt att prova olika banor också, kanske vi kan spela någon gång framöver! Hoppas du haft det bra de senaste veckorna, ser fram emot att läsa lite pm det också.

Välkommen tillbaka till Sverige imorgon!

Kram

Kommentera

Publiceras ej