Gick upp runt åtta idag och hade lite tid att sitta vid datorn innan det var dags att åka iväg och börja jobbet vid elva. Hade en superhemsk utdragen mardröm att jag högg ihjäl två män som skulle skada mig och en kompis.. fy det var verkligen sjukt läskigt, och mådde inte så bra när jag vaknade. Men å andra sidan så kände jag mig febrig de första timmarna på jobbet så kan ju ha bidragit till den galna drömmen. Har ju kännt mig påväg att bli sjuk fram och tillbaka den senaste veckan, men än har det inte brutit ut så hoppas det håller sig borta, har inte råd att bli sjuk haha. Har ju funderat på det här med att åka iväg som volontär de senaste månderna och fick för ett par dagar sedan reda på att jag blev antagen till Nya Zeeland, men man kan minst sagt säga att jag har börjat få "second thaughts".. Absolut inte angående om jag ska åka eller inte, utan snarare om det verkligen är rätt alternativ att åka som volontär. Att jobba gratis för en god sak har jag absolut ingenting emot, men när jag ska betala 38000 för att åka iväg, och då ingår inte ens flyget, så känns det verkligen alldeles knas. Men i mitten av januari 2013 så slutar jag på Coop och iväg ska jag, men nu lutar det mer åt att sticka iväg och bara resa runt ett halvår. Vill ju verkligen se massor av Nya Zeeland och två jobbarkompisar ska också ner dit under den tiden, så har ju lite resesällskap i början. Sen skulle jag vilja vidare till Australien, och några andra drömdestinationer är Vietnam och Malaysia.. Wii vad jag längtar mig bort! Aja, nu ska jag dricka lite te och kika runt på resesidor innan det blir sängen, upp vid 6 imorgon för lite jobb, bäst att verkligen satsa på att spara ihop en rejäl reskassa nu! 

 

1 kommentarer

Moster

01 Oct 2012 14:27

Hej raraste Johanna !!

Förstår att du börjat få andra tankar runt att åka som volontär.Tycker det är sjukt att man ska måste betala för att få jobba gratis. Spar du dina pengar och åk på en långresa ist. som du nämde i din blogg. Det tror jag du kommer att få ut lika mycket av som om du åkte som volomtär....

Kommentera

Publiceras ej