Sitter här i min säng (MIN!!), halvt nerkrupen under täcket och fryser såklart lite så som jag gjort det senaste dygnet, men det hör väl till. Känns så otroligt underbart att vara hemma igen hos familjen och alla mina saker (datorn fick sig en liten puss), men kan tänka mig att om en vecka lär jag nog vara redo för lite varmare äventyr igen. Men det får vänta.. Skulle jag missa något åäö så är det för att jag fortfarande är lite ovan att skriva som vanligt igen haha, men tror jag börjar få in flytet nu! Igår hade vi middag hos mamma för att fira mig lite i efterskott, riktigt mysigt och perfekt tillfälle att träffa hela familjen på en och samma gång! Mamma hade gjort förrätt med någon slags paprika-creme fraiche-röra i parmaskinka(?), och sen fläskfile med potatisgratäng och bearnisesås - jag var i himmelriket så som jag har längtat! Sen såklart en supergod bärtårta till efterrätt! Fick även superfina presenter, trots att jag egentligen inte önskat mig något specifikt, men mamma har ju såklart lyckats snappa upp saker ända så fick verkligen saker jag velat ha! Får visa imorgon, allt ligger hos mamma, plus kameran (och min ouppackade resväska..). Åkte hem till pappa och sov igår och däckade i sängen vid elva. Till mitt försvar var klockan fem på morgonen i Thailand och vi hade trots allt rest i 24 timmar! Vaknade av mig själv vid nio och spenderade några timmar med att söka runt om.. ja vad då egentligen? Hehe, inte för att dra ut på det med flit men orkar inte skriva allt om det nu och känns roligt att berätta mer ingående sen! Var en jättefin vinterdag, så jag och pappa tog en promenad och jag passade på att handla lite nere i centrum, för när vi kom tillbaka satte jag igång och bakade New York Blueberry Cheesecake! Tog sin lilla tid med allt pyssel, men superkul att äntligen få baka igen, som jag har längtat! Tror det blir proppfulla blåbärsmuffins nästa alltså, muums. Jag och mamma åkte in till Södertälje och gjorde lite ärenden.. har ju en liten plutt i familjen som fyller 18 år (!!) på fredag, galet så stor ens lilla bror har blivit då. Sen fixade vi taccos här hemma hos pappa och så åkte jag hem till N för att träffa tjejerna och säga hej och hejdå eftersom hon åker iväg till London och Las Vegas i två veckor nu, buhuu! Men riktigt roligt för henne såklart! Hann bara ses i två timmar för sen skulle det packas. Har läst runt lite mer nu men känner att det börjar bli dags för sömn.. inte helt omställd än! Imorgon är det en till ledig dag, men sen börjar vardagslivet igen på allvar, med blandade känslor. Aja nu babblar jag på, natti! <3

2 kommentarer

I

01 Feb 2012 08:40

Så roligt att ha dig hemma, härligt att läsa allt du skriver, och tack för allt fint du skriver om mig och din familj. Ha en fin dag! kram kram

O

01 Feb 2012 09:45

Blir inte lite nyfiken nu J! Härligt det låter som du haft sen du kom hem! Blev grymt sugen på att smaka på din bakning nu haha! Kram!

Kommentera

Publiceras ej