Här kommer en liten bildbomb från våran torsdag. Den började med några härliga timmar på stranden och sedan en glass i gamla stan. Killen som skulle göra min var antigen väldigt nervös eller bara ny för han lyckades totalmosa min glass när han skulle överlämna den så fick ungefär hälften i handen.. Men allt gick bra, jag fick ett litet konstverk i en skål istället och behövde knappt betala något. Gullig kille det där haha. Sen gick vi bara till hotellet för att lämna av lite saker och byta om, sen bar det av igen för lite turistande och sightseeing! Vi tog en sådan där hop on-hop off-busstur och hoppade av på två ställen, Musée Matisse och Musée Chagall. Intressant att se lite konst och en annan del av Nice. När vi kom "hem" igen (bussen stannade utanför vårat hotell i princip) så gick vi lite på stan. Jag hann hitta en tunika och två par shorts på Zara, kändes inte helt fel, allt för 350kr dessutom! Efter att ha duschat och så, så gick vi ut igen och åt middag på Le Sansas. Supermysigt ställe vid hotellet som jag berättat lite om tidigare. En jättehärlig dag med fint väder förutom lite moln och några droppar regn på eftermiddagen. 




















På varuhuset Lafayette´s nerevåning finns en mataffär där jag hittade dessa tillsammans med svenska solrutor och wasaknäcke. Tyckte det var lite skojsigt!





Kommentera

Publiceras ej